לטייל עם ילדים במדריד

הטיול המושלם שלכם במרחק קליק אחד

מה יש לעשות במדריד עם ילדים?
עכשיו כשמדריד, בירתה של ספרד, הופכת להיות יעד תיירותי אטרקטיבי יותר ויותר, עולה השאלה האם יש מה לעשות עם הילדים בעיר זו או להשאיר אותם בבית ולנסוע כזוג.
רגוניס טורס, מדריד, גאים להיות חברה אשר מברכת ילדים בסיורים המודרכים ולכן אספנו עבור ציבור המתלבטים מידע בנושא.

בעלי חיים וטבע

גן החיות של מדריד (Zoo Aquarium de Madrid) גן חיות ענק. אפשר בקלות לבלות בו יום שלם. בפארק יש הופעות של דולפינים, כלבי ים, עופות דורסים, תוכים ועוד. הגן מחולק לאיזורים לפי איזורים גאוגרפיים בעולם. חלק מהפארק מוקדש לאקווריום בו ניתן לראות כרישים ודגים מיוחדים.
מחיר: 16-23 אירו
כתובת: Casa de Campo
מטרו: Casa de Campo
שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי.

פאוניה (Faunia) גן חיות קטן יותר מגן החיות של מדריד אך מרגיש יותר ביתי. בגן זה קיימים איזורים פתוחים בהם ניתן לראות את החיות במרחק נגיעה ולעיתים אף ללטף אותם (כמו במקרה של הלמורים או שפני הסלע). גם בפארק זה יש איזור שמוקדש לאקווריום ובו אפשר לראות כרישים וחיות נוספות. אולם שלם מוקדש לפינגווינים והודות למיקרופונים המותקנים בתוך אולם הפינגווינים ניתן גם לשמוע את הקולות שלהם. גן מרשים מאוד בו תוכלו לבלות יום שלם בלי להרגיש בכלל איך שהזמן חולף.
מחיר: 16-30 אירו
כתובת: Av. De las Comunidades 28
מטרו: Valdebernardo
שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי.

ספורט

סקי בכל ימות השנה, ללא קשר למזג האוויר, אפשר לעשות סקי אמיתי במדריד בתוך מבנה סגור.
מחיר: כ- 35 אירו לארבע שעות כולל השכרת הציוד.
כתובת: Xanadu , Centro Comercial Madrid Xanadu, Arroyomolinos
הגעה בתחבורה ציבורית: אוטובוס מספר 528 או 534 או 539 מתחנת פרינסיפה פיו במדריד
שעות פתיחה: כל יום 10:00 עד 22:00

החלקה על הקרח Dreams Palacio de Hielo

1800 מטרים רבועים של משטח החלקה. 

מחיר 7-13 אירו, ללא הגבלת זמן, עד שעת הסגירה.

כתובת:Calle Silvano 77
מטרו: Canillas
שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי. משטח ההחלקה סגור בחודשי הקיץ

כדורגל

מוזיאון ריאל מדריד ( Museo de Real Madrid) לא סתם ביקור באיצטדיון אלא סיור אמיתי בו תוכלו להיכנס לחדר הגביעים של הנבחרת, לגעת בדשא, לעבור כמו השחקנים בשרוול, לצפות באיצטדיון מלמעלה, להיכנס לחדרי ההלבשה ולראות את הספסלים עליהם יושבים השחקנים כל משחק. הכניסה למוזיאון משער B, קניית כרטיסים בקופה 10 ליד שער 7.
מחיר: 18-31 אירו. 
כתובת: Calle Concha Espina 1, Estadio Santiago Bernabéu
מטרו: Santiago Bernabéu
שעות פתיחה: שני עד שבת 09:30 עד 19:00, ימי ראשון וחגים מקומיים 10:00 עד 18:30. מומלץ לבדוק באתר הרשמי לגבי שינויים בשעות ועלויות.

מוזיאון אתלטיקו מדריד (Museo Atlético de Madrid) נחשב בין חמשת מוזיאוני הכדורגל הטובים בעולם. נמצא באיצטדיון וונדה מטרופוליטנו. הכניסה למוזיאון היא דרך שער 10.
מחיר: 9-19 אירו, אפשר עם הדרכה או בלעדיה (הדרכה של המועדון עצמו באנגלית או ספרדית)
כתובת: Av. Luis Aragones, 4, 28022 Madrid
מטרו: Estadio Metropolitano
שעות פתיחה: לסיור עצמאי – ימי שישי 15:00-20:00, ימי שבת 11:00-20:00 וימי ראשון 11:00-19:00. לסיור מודרך על ידי המועדון משני עד חמישי בשעות 11:00, 12:30, 15:30, 17:00. מומלץ לבדוק באתר הרשמי לגבי שינויים בשעות ועלויות.

פארקים וגנים

תחנת הרכבת אטוצה (Atocha) היא מקום נחמד למנוחה בין מוזיאונים. עם הכניסה למבנה העתיק של התחנה מרגישים בתוך גן טרופי. תחנת הרכבת עברה לבניין חדש ובבניין המקורי הקימו גן טרופי המכיל סוגים שונים של צמחייה. הטמפרטורה והלחות במקום קבועות על מנת לשמור על מזג אוויר שמתאים לצמחים. מומלץ לעלות לקומה העליונה כדי לקבל זווית טובה יותר ממנה ניתן לראות את כל הבניין.

כניסה חינם.

כתובת: תחנת רכבת Atocha, נמצאת מול בניין מוזיאון הריינה סופיה.

שעות פתיחה: כל היום, מומלץ להגיע בשעות הבוקר המאוחרות או אחה”צ ערב.

פארק הרטירו פארק ענק עם שטח ירוק נרחב, גני שעשועים, אגם בו ניתן לשכור סירות משוטים. מי שיחפש טוב יוכל למצוא כמה סנאים מסתובבים בין העצים, ברווזים באגמים, צבי מים ודגי ענק. הפארק תמיד מלא בפעילות מסוגים שונים ותמיד אפשר לעצור שם למנוחה קלה או אפילו לפיקניק בין מוזיאון למוזיאון… לא לפספס את ארמון הזכוכית המתחבא בין העצים! למרגלות ארמון הזכוכית תוכלו למצוא אגם קטן ונחמד. הילדים ישמחו להאכיל את הברווזים והצבים שבאגם, הצטיידו מראש בחתיכת לחם או קרקרים כדי לא לאכזב את הילדים.

כניסה חינם.

כתובת: Plaza de la Independencia

מטרו:  Retiro

שעות פתיחה: כל יום החל מהשעה 06:00 עד  24:00

סיור על סגווי (עם הדרכה בעברית / אנגלית / ספרדית) – סיור רכוב על כלי רכב עם שני גלגלים. בעזרת הסגווי ניתן להגיע לאזורים מרוחקים יותר ולצאת מ”המרכז התיירותי” של מדריד. מומלץ ביותר – מסלול נהר המנסנרס.

כתובת: כיכר האופרה

מטרו: Opera

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, מזג אוויר וביקוש. רצוי לפנות במייל או טלפונית לחברת “רגוניס טורס” info@ragonistours.com, טלפון 03-9710510

פארק חואן קרלוס פארק ירוק ענק עם אגם קטן. בפארק יש מתקני שעשועים לילדים ואיזורי ספורט שונים. הפארק נותן שירות השכרת אופניים בחינם.

כניסה חינם.

כתובת: Gta. S.A.R. Don Juan de Borbón y Battemberg

מטרו Campo de las Naciones  

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 07:00 עד 01:00, שישי ושבת 10:00 עד 22:00

 

מדריד ריו 17 איזורים שונים של גני שעשועים פזורים לגדת נהר המנסנרס עם למעלה מ 65 מתקנים שונים. בנוסף, בימות הקיץ החמים במדריד ניתן להנות מ”חוף הים” של העיר. מדובר במשטח אשר מבסיסו יוצאים מים בזרמים שונים להנאת התושבים. מומלץ להגיע עם בגדי החלפה או אפילו בגד ים כי תמיד יוצאים רטובים משם. מעבר לגני שעשועים, אפשר למצוא אזורים שמוקדשים לענפי ספורט שונים, מבינהם גלישה על סקייטבורד, רולר בליידס או קיר טיפוס.

כניסה חינם.

כתובת: הגעה לתחנת המטרו Príncipe Pio תוביל אתכם לתחילת המסלול.  משם ממשיכים לאורך הנהר לכיוון דרום.

שעות פתיחה: 24 שעות ביממה

לצאת קצת מהעיר

יום טיול לטולדו (Toledo) נסיעה של כשעה באוטובוס נמצאת עיר עתיקה עם סמטאות ציוריות ורובע יהודי עשיר בו שרדו שני בתי כנסת ומקווה עתיק עוד מהתקופה של לפני גירוש ספרד. מומלץ לקחת סיור מודרך כדי למצות את הזמן הקצוב מחוץ לעיר ולהבין את ההיסטוריה של יהדות ספרד בצורה קלילה ומרתקת.

יציאת טיולי יום לטולדו ממדריד בימי שלישי, חמישי, שישי ושבת בדרך כלל אך מומלץ לבדוק ולהירשם מראש לפני ההגעה. רצוי לפנות במייל או טלפונית לחברת “רגוניס טורס”

 

רכבת התותים (Tren de la Fresa) נסיעה ברכבת היסטורית עתיקה ל”עיר הנופש” של מלכי ספרד, אראנחואז (Aranjuez). במהלך הנסיעה, דיילות לבושות בבגדי התקופה מציעות לנוסעים תותים. מחיר הנסיעה ברכבת כולל נסיעה הלוך ושוב לאראנחואז, טעימות תותים בדרך, הסעה מסודרת לאיזור התיירותי עם ההגעה לאראנחואז, סיור מודרך בארמון וכניסה חופשית למוזיאון הסירות המלכותיות.

מחיר: 15-30 אירו

כתובת: מוזיאון הרכבת  museo ferrocarril – paseo de las delicias 61

שעות פתיחה: יציאה ממוזיאון הרכבת במדריד בשעה 10:00 הגעה חזרה בשעה19:15. הרכבת יוצאת בתאריכים ספציפיים) לרוב בימי שבת וראשון בין מאי לאוקטובר) רצוי לבדוק תאריכים לפני הזמנת הכרטיסים. קישור למידע באנגלית.

info@ragonistours.com, טלפון 03-9710510. הנחות מיוחדות למשפחות עם ילדים קטנים.

היסטוריה

מקדש דבוד מקדש מצרי עתיק אשר נתרם לספרד על ידי ממשלת מצרים בשנת 1968 כאות הוקרה על העזרה ששלחה ספרד למצרים בהצלת המקדשים באבו סימבל. המקדש נבנה במאה השנייה לפני הספירה. המקדש הועבר בחלקים לספרד ונבנה מחדש במדריד עם הבאתו ממצרים. בתוך המקדש יש מוזיאון בו אפשר ללמוד מעט על ההיסטוריה של המקדש ועל ההיסטוריה של מצרים. שעות הערב כדאי להגיע ולצפות במקדש מואר.

כניסה חינם.

כתובת: Paseo del Pintor Rosales

מטרו: Ventura Rodríguez או  Plaza de España

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי

סיור מודרך בעברית במדריד, טולדו והסביבה – כל יום יוצא סיור אחר במדריד או באזור. כדאי לבדוק איזה סיורים יש בימים בהם אתם שוהים במדריד. ניתן לראות את לוח הסיורים הקבוצתיים באתר או לצאת לסיור פרטי – רק אתם והמדריך/ה, מה שמתאים לכם. רצוי לפנות במייל או טלפונית לחברת “רגוניס טורס” info@ragonistours.com, טלפון 03-9710510.

מוזיאונים

מוזיאון המטרו (Anden Cero) תחנת ה”פנטזמה”, כך נקראת תחנת המטרו – Chamberí אשר בעבר היתה פעילה וכיום משמשת כמוזיאון המטרו של מדריד. רכבות המטרו עדיין עוברות בתחנה זו אך אינן עוצרות שם וניתן לראות בחטף את התחנה תוך כדי הנסיעה ברכבת.  במוזיאון ניתן לראות סרטון קצר (בספרדית כמובן) אשר מתאר את ההיסטוריה של המטרו במדריד.  ניתן לטייל בתחנה ולהתרשם מתחנה היסטורית אשר נשמרה ולא שונתה עם השנים. ניתן לטייל עצמאית בתחנה או לחכות לסיור מודרך. סיור מודרך בתחנה יוצא כל חצי שעה.

כניסה חינם, כולל סיור מודרך.

כתובת: Plaza de Chamberí

מטרו: Iglesia / Bilbao

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי.

 

מוזיאון אנחל ניאטו (museo de Ángel Nieto) אנחל ניאטו זכה ב 13 מונדיאלים שונים בתחרויות מרוץ של אופנועים. המוזיאון מוקדש לו ולהשגיו.

מחיר: 1 אירו

כתובת:Avenida del Planetario 4

מטרו:  Méndez Álvaro

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, רצוי לבדוק באתר הרשמי. חודש אוגוסט סגור.

מוזיאון האוויר (Museo del Aire) מוזיאון חיל האוויר הספרדי אשר מציג למעלה מ-100 מטוסים מתקופות שונות, מדים, דגמים של מטוסים, מסוקים ועוד.

כניסה חינם.

כתובת:  Autovía A5, km 10,5 (הגעה עם רכב)

שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 10:00 עד 14:00. חודש אוגוסט סגור.

מוזיאון מכבי אש (Museo Municipal de Bomberos) מוזיאון זה נפתח בשנת 1982 כדי לשמור ולהציג את המכונות והציוד העתיק והחדיש בו השתמשו ומשתמשים הכבאים לאורך ההיסטוריה.

כניסה חינם.

כתובת:Boada 4

מטרו  Buenos Aires

שעות פתיחה: שני עד שישי 09:30 עד 13:30

דף מידע על המוזיאון (בספרדית, אבל ממחיש מה ניתן לראות)

מוזיאון השעווה (Museo de Cera) כמו כל מוזיאון שעווה אחר, גם במוזיאון זה תוכלו למצוא דמויות מהעבר, דמויות של מפורסמים, תוכלו להצטלם עם שחקני כדורגל, שחקני קולנוע, משפחת סימפסון, אלברט איינשטיין או אפילו עם גולדה מאיר שמייצגת אותנו בגאווה. המוזיאון מציג כ-500 דמויות שונות מפוסלות בשעווה.

מחיר: 12-19 אירו

כתובת: Paseo de Recoletos 41

מטרו: Colon

שעות פתיחה: שני עד שישי 10:00 עד 14:30 ובנוסף 16:30 עד 20:30, ימי שבת, ראשון וחגים מקומיים 10:00 עד 20:30

מוזיאון העיוורים (Museo Tiflológico) מוזיאון מקסים ומזמין. המוזיאון נבנה עבור העיוורים על ידי איגוד העיוורים הספרדי. כל עיוור בעולם היה רוצה לראות את מגדל אייפל או את ירושלים העתיקה לדוגמא. במוזיאון זה הם יכולים לגעת בדגמים של אתרים מכל העולם ולהרגיש ביידיהם איך נראים המקומות. מעבר לדגמים של אתרים מהעולם, אפשר ללמוד על כתב ברייל ואפילו לראות ספרים בברייל או מכונות כתיבה.

כניסה חינם

כתובת:La Coruña 18

מטרו: Estrecho

שעות פתיחה: שלישי עד שישי 10:00 עד 14:00 ובנוסף 17:00 עד 20:00. ימי שבת 10:00 עד 14:00

ימי ראשון, שני וחגים המוזיאון סגור

מוזיאון למדעי הטבע (Museo Nacional de Ciencias Naturales) התצוגה הקבועה במוזיאון מחולקת לאיזורים שבינהם: היסטוריה של הטבע, היסטוריה של ים התיכון, מאובנים, מינרלים ועוד. במוזיאון מוצגים למעלה משישה מיליון זנים של חיות שונות החל מדינוזאורים ועד ליצורי ים נדירים.

מחיר: 3.5-7 אירו

כתובת:José Gutiérrez Abascal 2

מטרו:  Gregorio Marañón

שעות פתיחה: שלישי עד שישי: 10:00 עד 17:00, בימי שבת, ראשון וחגים מקומיים 10:00 עד 20:00

ימי שני סגור. מומלץ להתעדכן באתר הרשמי.

מוזיאון הרכבת (Museo del Ferrocarril) אוסף של רכבות עתיקות מוצג בתחנת הרכבת הישנה של דליסיאס (Delicias)

מחיר: 4-6 אירו

כתובת: Paseo de las Delicias 61

מטרו:  Delicias

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה. מומלץ לבדוק באתר הרשמי

ארמון המלך (Palacio Real de Madrid) כניסה למוזיאון ארמון המלך (משמש כיום רק כמוזיאון, המלך לא גר שם), מכניסה אתכם לתקופה בה חיו המלכים בארמון. סיור קצר (כשעתיים) בין החדרים העשירים בציורים וחפצי אמנות, יתן לכם פתיחה טובה להסבר לילדים כיצד חיו בעבר המלכים של ספרד. לאחר סיור בחדרים ניתן לבקר במוזיאון הצבא של הארמון המכיל שיריונים ומגינים אמיתיים בהם השתמשו המלכים, נושאי הכלים והסוסים שלהם. מוזיאון נוסף בו אפשר לבקר הוא בית המרקחת העתיק בו רקחו תרופות עבור משפחות המלוכה.

מחיר: 5-11 אירו

כתובתBailen

מטרו:  Opera

שעות פתיחה: אוקטובר עד מרץ 10:00 עד 18:00, אפריל עד ספטמבר 10:00 עד 20:00

מוזיאון ימי (Museo Naval) מוזיאון נחמד המציג את ההיסטוריה של הצי וחיל הים של ספרד. במוזיאון מוצגות סירות עתיקות עם הרבה היסטוריה, חפצי ניווט ימי ועוד מוצגים הקשורים לנושא.

כניסה חינם, מבקשים תרומה של 3 אירו עבור תחזוקה של המוזיאון.

כתובת Paseo del Prado 5

מטרו: Banco de España

שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 10:00 עד 19:00. ימי שני המוזיאון סגור. במהלך אוגוסט המוזיאון פתוח רק עד השעה 15:00.

דף מידע על המוזיאון (באנגלית).

אמנות

סיור מודרך בעברית במוזיאון הפראדו מותאם לילדים – המדריכה הדר רגוניס, ציירת ובעלת תעודה בתחום האמנות, תרתק אתכם ואת ילדיכם בסיור קליל, סוחף ומפתיע בין נבכי המוזיאון, סיפורים מעניינים מאחורי הציורים וחיי הציירים, חוויה שתשנה לכם את הגישה כלפי ביקור במוזיאונים. ניתן להזמין סיור זה באופן פרטי או להצטרף לקבוצה קיימת. גודל קבוצה מקסימלי הוא 7 משתתפים. מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר במייל או טלפונית לחברת “רגוניס טורס” info@ragonistours.com, טלפון 03-9710510.

ציור על כוס קפה (Pinta en Copas) מקום נחמד וביתי בו ניתן לשתות קפה ובו בזמן לצייר על כוסות, צלחות או כל פריט אחר לבחירתכם. במקום אפשר להיעזר בספרי ציור ועיצוב ולהשתמש בצבעים ובכלים לפי הצורך. את העבודה הגמורה משאירים במקום מספר ימים כדי שיוכלו לאפות את יצירתכם. מומלץ להגיע למקום בימים הראשונים של שהותכם במדריד על מנת שיהיה מספיק זמן לבוא ולאסוף את היצירה לאחר אפייתה. מיועד לגיל 8 ומעלה.

מחיר: 8-35 אירו, משתנה בהתאם לבחירת הפריט וכולל את כל כלי העבודה והצבעים.

כתובת: Calle Velarde 3

מטרו: Tribunal

שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 11:00 עד 14:00 ובנוסף 17:00 עד 22:00. ימי שני סגור. ילדים בני פחות מ-8 שנים יכולים לבוא רק בשעות הבוקר.

אטרקציות אחרות

פארק אטרקציות מדריד (Parque de Atracciones) לונה פארק גדול עם הרבה אטרקציות ומתקנים. נמצא בצמוד לגן החיות של מדריד. בפארק קיים אזור לילדים קטנים.

מחיר: 19-32 אירו

כתובת: Casa de Campo

מטרו: Batan

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, מומלץ לבדוק באתר הרשמי

מפה של הפארק עם כל האטרקציות

 

פארק וורנר (Warner Bros. Park) לונה פארק של האחים וורנר, מוקדש כולו לסרטים. כל איזור שונה מקודמו. גם בפארק זה קיים אזור לילדים קטנים יותר. הפארק נמצא מחוץ למדריד וניתן להגיע אליו ברכבת או רכב שכור (חניה במקום בתשלום)

מחיר: 26-40 אירו

כתובת:  San Martin de la Vega

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, מומלץ לבדוק באתר הרשמי

מפה של הפארק עם כל האטרקציות

 

מיקרופוליקס (Micropolix) מגיל 3 עד 14, עיר ילדים בגודל של 9000 מטר מרובע. בעיר זו הילדים יכולים להיות מה שהם רוצים (רופא, קופאי, דוור, ארכיטקט או כל מקצוע אחר) ולעשות פעילויות שקשורות למקצוע. אפשר להחליף מקצוע כשרוצים. בפעילויות צוברים נקודות ועם הנקודות אפשר “לרכוש” חפצים ולהתקדם. אפשר לדוגמא להוציא רשיון נהיגה בעיר ולקבל תעודה של נהג, כמו רשיון נהיגה אמיתי.

מחיר: 9-20 אירו, משתנה בהתאם לגיל ולשעות

כתובת: Centro comercial Alegra, San Sebastián de los Reyes

מטרו:  Hospital Infanta Sofía

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, מומלץ לבדוק באתר הרשמי

 

רכבל (Teleférico de Madrid) חוויה מיוחדת. נסיעה ברכבל בשמי מדריד. לאורך הדרך אפשר לראות נוף אורבני וגם קצת “ירוק” מגובה של 40 מטר מעל הקרקע ולאורך של כ-5 ק”מ

מחיר: 6 אירו נסיעה הלוך-חזור

כתובת: Paseo del Pintor Rosales

מטרו: Arguelles

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, מומלץ לבדוק באתר הרשמי

 

פארק מים (Aquopolis) מגלשות מים, בריכת גלים ובריכות עם משחקים לילדים.

מחיר: 15-21 אירו

כתובת: Carretera Nacional ii, Km 15.5, San Fernando de Henares

הגעה: אוטובוס 281, 282, 284 מתחנת Avenida de América

שעות פתיחה: משתנה בהתאם לעונה, פתוח רק בחודשי הקיץ, מומלץ לבדוק באתר הרשמי

מפה של הפארק עם כל האטרקציות

לטיול מושלם מומלץ להצטרף לסיור "המיטב של מדריד"

זה מה שאומרים עלינו המטיילים

זאת הפעם השנייה שאני מזמינה סיור עם הדר וזה אומר הכל😃 יצרתם קשר במהירות וכל תהליך ההזמנה היה מהיר ויעיל. הדר נהדרת, אין דרך יותר טובה לתאר כמה נהננו והחכמנו, במיוחד הילדים שהיו קשובים אליה
אלישבע
אוקטובר 2019
מאוד שמחה בבחירה שעשיתי. אתן צוות נפלא. הפכתן את חווית מדריד למרתקת ומענינת. בעיקר בגלל הידע הרב והדרך בה אתן מספרות את הדברים. תודה על הליווי ועל המענה המיידי לכל שאלה.
שרי
אוקטובר 2019

רגוניס טורס, מדריד - לטייל בסטייל

%d בלוגרים אהבו את זה: